Nejlepší fantasy knihy

Po přehledu nejhumornějších knih následuje fantasy, které čtu opravdu velmi rád. Bohužel velké množství fantasy je škvár s pěknou obálkou. Takže budu velmi potěšen, pokud můj seznam rozšíříte o další hodnotné knihy.

J.R.R.Tolkien

  • Hobbit aneb cesta tam a zase zpátky – na tuto pohádkovou knihu navazuje slavná trilogie Pán prstenů
  • Pán prstenů/Spole­čenstvo prstenu
  • Pán prstenů/Dvě věže
  • Pán prstenů/Návrat krále

úžasná trilogie (film se hodně držel předlohy), i když u druhého dílu jsem při čtení mírně usínal a nebýt jisté setrvačnosti, tak bych to celé snad ani nedočetl. Ale třetí díl mi to plně vynahradil

Joanna Railly

Vlastním jménem Jana Rečková

  • Svět nezrozených drahokamů – nádherná fantasy pohádka plná draků

Andrzej Sapkowski

Knihy a povídky o Zaklínači

  • Krev elfů
  • Čas opovržení
  • Křes ohněm
  • Věž vlaštovky
  • Paní jezera

Tuto zaklínačskou sérii teprve dočítám, ale již nyní ji můžu vřele doporučit – sice mi to přijde trošinku rozvleklé (rozuměj: v každém díle se děj posune jen o kousek dále – nejspíše protože probíhá v několika rovinách), ale čte se to jedním dechem. Navíc jsem měl problémy sehnat poslední dva díly – ale už jsem sehnal :)

Michael Scott Rohan

Série „Zimní letopisy“

  • Ledová kovadlina
  • Kovárna uprostřed hvozdu
  • Sluneční kladivo

Výborná fantasy, která možná strčí do kapsy jak Sapkowskeho, tak Tolkiena (alespoň u mě).

Znáte další? Nebo lepší? Podělte se!

Komentáře

1
Betulka
20 květen 2005, 15:55

Sapkovskýho miluju, ale teď jsem si z veletrhu přinesla dva Nemetonburky. Dost dobrý, to čtete a nemůžete přestat dokud to nedočtete. Jinak byste z toho měli depku.

 
2
23 květen 2005, 17:35

No jo, uz jsem se na to dival na internetu a docela to srovnavaji z Harry Potterem. Tohle je taky spise pro deti? A je to lepsi nebo horsi? Kazdoapdne diky za tip, jen co doctu Sapkowskeho (jeste 2 dily), zkusim se na to podivat.

 
3
Fred
5 srpen 2005, 14:32

A co třeba Robert Holdstock série Les mytág, nebo něco mezi sci-fi a fantasy Dan Simmons Hyperion?

 
4
5 srpen 2005, 14:55

Les Mytág od Holdstocka jsem četl asi před deseti lety, ale prišel mi hodně nestravitelný (ani nevím jestli jsem to nedočetl), takže jeho další knihy už jsem bojkotoval.

A Hyperion… no k tomu jsem se nedostal, to přiznávám, první díl přečetla moje přítulkyně a moc se jí to nelíbilo, tak jsem to prozatím ve frontě na přečtení odsunul někam dozadu :)

 
5
Denny
10 září 2005, 18:14

nedavno sem četla triologii Rai-Kirah od Carol Berg, je to fakt dobrý :-))) první díl se jmenuje Proměna, druhy Odhalení a třetí Vzkříšení. Takovy fantasy i se zaměřením na mezilidsky vztahy. pěkny, doporučuju :-)))

 
6
Tom
1 listopad 2005, 10:04

Richard A.Knaak. Je to ten nejleší spisovatel fantasy knich. Napsal knihy:Warcraft Den draka,trilogi­iWarcraft Válka prastarých a taky triloii Dragoon Realm a mnoho dalších.Má nezamněnitelný stil psaní každému doporučuji jsi jeho knihy přečíst.Zažijete tak neopakovatelný prožitek s čedby

 
7
Antik
10 listopad 2005, 12:10

nejlepší fantasy je asi eragon. už se moc těšim na další díli:) fakt doporučuju. jsou tam sice naznaky inspirace z pana prstenu a z harryho pottera. ale je to fakt skvělý--

 
8
Petr
1 prosinec 2005, 15:20

Pokud mohu doporučit, tak rozhodně Raymond E. Feist a jeho ságy ze světa Midkemie. Přečetl jsem všechny – teď čtu Konkláve stínů a lepší fantasy jsem zatím nenašel (včetně Tolkiena a Sapkowskeho jichž jsem velký fanda)

 
9
samy
8 prosinec 2005, 02:39

Dnes vychází tolik fantasy a scifi knih, že je nemožné vybrat si to nejlepší. Dokonce se nemůžete úplně spolehnout na doporučení ostatních čtenářů (scifi a fantasy žánr, právě proto, že v něm hraje roli fantazie, má tolik odvětví a mutací…), a tak těm méně důvěřivým a velmi vybíravým(jako jsem já) zbývá obrátit se na „zaručenou a profláknutou klasiku“(jestli to tak mohu napsat) což je momentálně díky filmům Pán prstenů a Harry Potter. A rozhodně nelituju. Tohle jsou knihy, které stojí na mém nočním stolku a postupně se k nim vracím(a momentálně nadšeně doplňuji). Ale přece jenom, touha po „jiných světech“ je u fanouška fantasy neukojitelná a tak hledá a hledá a do výloh knihkupectví neustále zírá a internet lustruje z webu na web, kde by se rád dočetl, co že by si to nejradši přečetl… Existuje li něco ZARUČENĚ SKVĚLÉHO, dejte mi prosím vědět. Děkuji moc.

 
10
12 prosinec 2005, 00:24

Jak jsem už psal vedle – i tady zapomínáte na Feista. Vynikající autor klasické fantasy.

 
11
Holly
15 prosinec 2005, 13:12

Rozhodne Feist je super, skvely je i David Eddings (Belgariad, Malloreon), velmi kvalitni pak Terry Brooks (Shannara), Robin Hobb (Assassin). Samozrejme J.R.R. je spicka. U Sapkowskeho mam rad povidky, prvni tri dily Zaklinace supr, ctvrty uz byl horsi a paty se mi nelibil vubec, zvlast jeho zakonceni, kde tam Sapkowski micha svuj fantasy svet s „realnym“. Prikladam to faktu, ze se autor proste uchlastal a vymyl svoje tvurci napady z hlavy.

 
12
Flouncer
23 prosinec 2005, 12:28

Vladar vesmiru je dobry,aj Vancova Velka planeta….a podobne

 
13
Pavel Jurašek
26 prosinec 2005, 21:47

No podle mně jsou dobré fantasy popř. sci-fi třeba Zelaznyho Amber docela dobré počteníčko :) a z fantazy třeba T.Pretcherd ( přijmení sem skomolil :) ) a jeho Zeměplocha :)

 
14
Tip
28 leden 2006, 13:14

Už čtu fantasy pěknej pár let;) A všem bych každopádně doporučil Feista – mág a spol. (už existuje minimálně 15 dalších knížek), z nejnovějších Eragona (na Harry Pottera to zdaleka nemá, i když je to často srovnáváno, ale je to zajímavý a pěkně se to čte) no a určitě Terryho Pratchetta, to je největší borec;) z RPG fantasy doporučuju Salvatore – Planina ledovýho větru. JInak Sapokowsky taky docela ujde, i když společně s Lotrem mi nepřjdou zvlášť moc čtivý.

 
15
Tomáš Stuchlík
31 leden 2006, 18:25

Zaklinace tedka davaji v televizi. Kazdy utery v deset na CT2.

 
16
1 únor 2006, 10:50

[15] Vím a poctivě sleduji, protože jednak mi minule polovina dílů utekla a jednak jsem od té doby přečetl tu pětidílnou ságu o zaklínači, takže se rád kouknu, co z toho bude i v seriálu (mám pocit že se to částečně překrývá).

 
17
jan sigmund
16 březen 2006, 19:35

nejlepsi fantasy?? to je dost tezka volba!kazdy ma jiny vkus! ale podle me zaklad do fantasy pro starsi je Pan prstenu!dyz u fantasy preferujete svet a dejiny nebo dyz vas svět knihy pohlti doporucuji neco jako silmarillion(best book ever)!no a tem mladsim(pod 15) doporucuju pottera!take zminim dalsi dobre autory podle me! autoři:issac asimov nadace(dost na zamysleni)ale je to sci-fi jack eovil(je to pseudonim) drachenfels!

u tech novych nevym ponevadz je nectu protoze podle me autori kopiruji z veledel jako pan prstenu a harry potter(ale toho za veledilo nepovazuji! ale vsem doporucuji jiz zminovany silmarillion!sice vas asi vsechny nechytne ale koho jo tak nepustii!

 
18
Chef
5 duben 2006, 16:17

Žebříček knih podle mě: 1. Pán Prstenů (Tolkien) 2. Sága Trhlinové války atd (Feist) 3. Zaklínač (Sapkowski) 4. Sága Trůn z dračích kostí (Tad Williams) 5. Harry Pottrer (Rowlingová) 6. Amber (Zelazny)

 
19
Deadly
25 květen 2006, 13:54

Gemmel .. zkus Tuláka a pak uvidíš

 
20
Kia
29 květen 2006, 15:53

Momentálně dávají Zaklínače v TV (út. od cca 22:00) ale ráda bych si ho přečetla pěkně od začátku takže: !JESTLI JSTE SI ZAPŮJČILI ZAKLÍNAČE V KNIHOVNĚ V LIBERCI TAK HO HEZKY RYCHLE VRAŤTE – JÁ SI HO CHCI TAKY PŘEČÍST!

 
21
samy
3 červen 2006, 07:47

Kdo si počká, ten se dočká. Díky za doporučení :-) Určitě něco zkusím. Ovšem musím říct, že jsem něco zjistila a to díky jedné věci – teď jsem přečetla „Šifru Mistra Leonarda“, abych zjistila, co že na tom je a taky jestli mám „buňky“ na jiný žánr. Obsah je nepochybně zajímavý – spekulace o Ježíšově „skutečném“ životě a tak, ale ta forma! Krátké kapitoly, krátké věty nebo naopak příliš dlouhé, jednoduchý popis událostí, kostrbaté vysvětlování faktů – rozhodně to na mě nepůsobí strhujícím dojmem, jak se lze někde dočíst. Sthující je pouze frekvence otáčení stránek při čtení pramenící z touhy „dostat se k jádru pudla“ (Rozhovor mezi mnou a mojí mamkou, když už jsem byla v půlce knihy: „Tak co, už jsi se něco dozvěděla?“ -„No pořád na to čekám.“)Fakt, že se děj jedné noci vejde na 500 stran je překvapující ve smyslu, že si autor s něčím takovým poradil. Už méně překvapující je ale v této souvislosti (mé) zjištění, že postavy jsou velmi ploché, v podstatě se o nich nic nedozvíme a stávají se tak jen figurkami k odehrání děje. Vyjímkou je pro mě snad jen Silas, o kterém se dozvíme aspoň tolik, abychom mohli chápat jeho jednání. Pro mě byl určitě nejlepší ze všech postav. Nejpitomější se mi ovšem jevilo odhalení identity Učitele. Vlastně by to měl čtenář tušit od chvíle, kdy se představí všechny postavy(a možná to někdo tušil), ale mě došlo až po přečtení, že by to vlastně nemohl být někdo, kdo nám ještě nebyl v ději představen. Celkově to není špatná kniha, ale stačilo mi jedno přečtení. A co to mé zjištění? Jde o to, že když jsem si za „úvod do fantasy“ vybrala Pána prstenů, bude těžké „přeskočit laťku“ a to už v jakémkoliv žánru. Styl vyprávění Tolkiena je něco neskutečného, popisy krajin, věcí, charakterů postav i samotný děj je tak propracovaný, že jste okamžitě TAM. Navíc, čtenář proniká do pocitů jednotlivých postav velmi lehce a přitom nevšedně, neboť autor nepoužívá žádné triviální popisy, ale naopak velmi nevšední a jímavé vyjadřování. Samozřejmě, že byly napsány bezpočty knih a hrnou se další, ale většina asi zůstane v kategorii jednou a dost. A někdy to znamená, bohužel i ztrátu času. Tak jak neztrácet čas?

 
22
MRK
23 červen 2006, 15:59

Taky myslím, že Tolkiena je jako zakladatele žánru třeba nechat mimo posuzování. Kromě něj a půvabně rozverné Rowlingové bych souhlasil s již dříve uvedenými Feistem, Zelaznym a doplnil bych nádhernou ságu Terryho Goodkinda „Meč pravdy“. Ačkoli mě už další díly nudí, na první dva naprosto nedám dopustit a třetí a čtvrtý jsou taky krásné (čísluji dle českého rozkouskovaného vydání). Výjimečná je tahle sága tím, že ve fantasy světě odhaluje univerzální praktické principy skutečného dospělého života se vším všudy. Velice doporučuji.

 
23
HALUZAK
4 srpen 2006, 22:20

ja doporučuji knihy WarCraftu :

WarCraft:Den Draka od Richarda Knaaka WarCraft:Vládce Klanů od Christie Golden WarCraft:Poslední strážce od Jeffa Grubba WarCraft:Křížová cesta od Jeffa Grubba

a trilogie od Richarda A. Knaaka : WarCraft-Válka Prastarých:Studna věčnosti WarCraft-Válka Prastarých:Duše démona WarCraft-Válka Prastarých:Roz­dělení

kdyby jse byly zvedavy zhruba o co jde tak maly naznak je zde: http://wow-dd.svarov.org/…Si­lithus.htm

ovšem tyto knihy se tykaji jinych dejin toto je spojeno uz se hrou World of Warcraft

 
24
Safira
6 srpen 2006, 19:37

Nejlepší fantasy je od paoliniho eragon a eldest – jsou to boží knihy a už se těším na poslední díl

 
25
22 duben 2007, 21:53

A co Prattchet – ten ti tam nějak vypadl :D Zeměplocha = nej fantasy

 
26
marie
25 květen 2007, 10:14

dopopručuju přečíst Feista(Mág učedník), Eddingsna(Bel­garion), nebo Salvatora (planina ledového větru). jsou to dost dobří autoři.

 
27
Romana
29 červen 2007, 11:49

Zkuste třeba Pullmana. Některé jeho knihy jsou sice příliš dětské, ale určitě to neplatí pro všechny. Pullman má zajímavý styl vyprávění. Pozn.: Když překousnete prvních dvacet stránek, tak potom už se nebudete chtít odtrhnout :)

 
28
Markéta
11 srpen 2007, 20:26

A co třeba Tkáč iluzí? Byla to moje první fantasy a take jediná knížka,kterou si klidně přečtu znovu(a to jsem většinu z vámi jmenovaných četla). Sice to nejspíš není knížka pro „drsný chlapy“ ale je prostě krásná…

 
29
12 srpen 2007, 14:48

Jo jo Tkáč iluzí byl dobrý, taky jsem ho četl a dokonce i jedno (nebo dvě) pokračování, ale ty už tak výborný nebyly.

V poslední době se mi líbily ještě některé knihy od Řečkové a teď samozřejmě louskám Harryho Pottera – závěrečný díl.

 
30
raketak
30 srpen 2007, 14:35

Vřele doporučuji Ságu Trpaslíci, Válka trpaslíků, Pomsta Trapaslíků Od Markuse Heintze. Je to sice podobné Pánu prstenu ale stojí to za čtení.

 
31
Denisa
25 září 2007, 20:17

Mohu se zeptat na jednu otazku?Jak se jmenuje RPG u wárcraftů???De­kuji za odpoved…

 
32
1 listopad 2007, 16:51

Náhodou jsem sem zabloudila a jak koukám na ta doporučení asi bych ještě dodala G. R. R. Martina a jeho Píseň ledu a ohně… obsáhlá fantasy protkaná intrikami, nečekanými zvraty a tak podobně :) Rozhodně stojí za přečtení.

 
33
Sharimal
28 listopad 2007, 18:44

A čo tak David Eddings – Belgarion a Mallorean – veľmi dobre čiateľné, humorné, dobrodružné a napínavé až do konca. Tad Williams Trún dračích kostí – prvých dvesto strán treba prekusnúť opis, autor čitateľa naučí ako dostať z jeho kníh maximum. Odporúčam naraz kupiť celú ságu… Zaujímavé a dosť asi neznáme je Thonarinn Gunarson a trilógia o drakoch – Mystara (Pán draku z Mystary, Dračí král,..)- draci v hlavnej ulohe… R.E. Feist, a samozrejme Meč pravdy od Goodkinda ten nesmie chýbať v žiadnej fantasy knihovne…

 
34
IARK
10 prosinec 2007, 13:54

Pro mně osobně byla nejlepší serie knih od Roberta Jordana Kolo času, byl to zajimavý originální námět a dopodrobna rozepsané. Ps. chybí mi první dvě knihy (dvě dvouknihy) tak kdyby někdo náhodou prodával, tak písněte :-)

 
35
hanka
18 prosinec 2007, 13:23

Můžete mi někdo doporučit nějaký fantasy titul pro 17letého syna?? V této literatuře jsem naprosto bezradná matka. Dík.

 
36
18 prosinec 2007, 21:56

[35] Já myslím, že cokoliv z výše uvedeného bude dobré. V 17ti letech už je víceméně dospělý.

 
37
petr
25 prosinec 2007, 22:30

Ahoj lidi velice se mi líbil film Eragon jestli to znáte tak asi se mnou budete souhlasit.Proto bych vás chtěl poprosit kde bych mohl sehnat na stažení další díly nabo mi aspon napište jestli jste na něco nenarazili byl bych velice vděčný tak mi plis napište na mějd moc dím

 
38
defka
4 leden 2008, 18:25

ja osobne mam teda nejradsi pratchetta, skvele propojuje fantasy a humor…a jinak co treba gaiman? taky vyborny autor…p.s.nechapu jak nekdo muze povazovat za skvele fantasy harryho pottera.me pripada jako pohadka pro decka, ktera s kazdym dilem upada…

 
39
4 leden 2008, 18:33

[38] Ke Gaimanu jsem se ještě nedostal, ale už ho mám na seznamu.

Harryho Pottera jsem nejprve odsuzoval jako holou komerci, přece jen reklamu měl obrovskou. Pak mi byl ale vnucen, já jej přečetl a líbil se mi hodně. Zejména díky tomu, jak je napsán. Přiznávám, že první díly jsou možná pro děti, ale to neznamená, že se nemůžou líbit dospělým. No a poslední díl je možná úplně nejlepší – viz moje mini recenze

 
40
13 únor 2008, 22:44

pripojuji se k Lucce[32] – at si kdo chce co chce rika, Pisen ledu a ohne, je pro mne nejlepsi fantasy, z toho co jsem zatim cet (a nejsem sam)

 
41
20 únor 2008, 22:51

Zdravím, moc rád čtu fantasy knihy a jsem rád, že patřím mezi ty, kteří četli nejdříve knihu a pak viděli film (třeba u Pána Prstenů). Člověk pak očekává, jak bue ztvárněno to, co si jen představoval a nevidí při čtení knihy ukázky z filmu :o) Ale píšu sem kvůli něčemu jinému :-) Moc bych Vám doporučil přečíst si ságu „Malazské knihy padlých“ od autora Stevena Eriksona. Je to skvěle propracovaný svět s úplně novým pohledem na magii a vůbec příběh. Zatím vyšel pátý díl, se jménem Půlnoční vlna a ještě jsem ho nezhltl, ale chystám se na něj. Přiznám se, že jak mám rád Tolkiena, nepotřebuju ho mít doma, ale od Eriksona kupuju každý díl :o) Doufám, že si ho taky přečtete, je úžasný. (jen prvních asi 100 stránek se vždy zdá nezáživných, ale pak se všecko pospojuje a nejde se od toho odtrhnout)

S pozdravem Worsik

P.S.: taky stojí za zmínku trilogie „Rapsodie“ od Elizabeth Haydonové, taky moc hezky píše

 
42
Tyrion Lannister
11 březen 2008, 15:15

Ahoj, z fantasy, co jsem přečetl, doporučuji jednoznačně jako nejlepší G.R.R.Martina a jeho Píseň ledu a ohně (obávám se, že pokud autor bude v psaní pokračovat tempem, jakým píše, tak dříve umře než ságu dokončí). Pak také cokoliv od Feista (u něj se mi nejvíce líbila sága O Lady Maře z Acoma, kterou psal s Janny Wurts – sága Impérium). Dále jako pohodové čtivo cokoliv od Gemmela, od Davida Eddingse trilogii Elénium. Dále mám rád cyklus Meče pravdy od Terryho Goodkinda, špatný není ani David Farland a jeho sága o Runelordech, ale ta má teda sestupnou tendenci kvality (alespoň tedy pro mě). Z válečne fantasy se mě líbil John Marco a jeho Tyrani a králové, i když napoprvé sem to odložil, mělo to pro mě moc těžkopádný začátek. A abych nezapomněl, z českých autorů Adam Andres a její Wetemau, Wetemau II a Hrútvang. Toť zatím vše.

 
43
Joan
20 březen 2008, 18:52

Ahoj. Takže nejlepší fantasy? To není jednoduchá otázka, ale asi bych doporučila samozřejmě Harryho Pottera, to je profláknutá klasika, která ale nezklame. Pak Zaklínače od Sapkowského protože podle mě, kdo nezná Sapkowského nezná fantasy! :-))No a pak užasnej je samozřejmě Odkaz dračích jezdců a Temné hmoty. Hezké čtení!

 
44
3 květen 2008, 19:09

skusil si uz Terryho Prathceta? ja som osobne cital viacero fantasy ale tie od neho sa mne pozdavali asi najviac….aj prave teraz citam jednu od neho…ja som sa nudil hadam len pri jednej.

 
45
4 květen 2008, 20:51

[44] Zkusil jsem asi tři díky a přišlo mi to vcelku průměrné (no dobře trochu lepší než průměrné). Takový Stopařův průvodce po galaxii mi přišl mnohem vtipnější.

Ale abych jen neshazoval – četl jsem od Pratchetta knihu „Nefalšovaná kočka“ a válel jsem se smíchy celou dobu.

 
46
volume
16 červen 2008, 23:38

Takze moj nazor znie Tolkien, Rowlingova, King, Feist, Goodkynd, Pratchet, Eddings(sorry za niektore skomolene mena)

1. Harry Potter 2. Komplet Feist (od maga az po konklave stinu;-), Hobbit, Pan Prstenov 3. Zemeplocha(Prat­tchet – uz su aj nejake zfilmovane diely a su super;-)) 4. Eddigs 5. Mec Pravdy 6. Warhammer

a este spusta dalsich;-)

 
47
Midystus
19 červenec 2008, 10:49

Záklínač mě nijak neohromil (viděl sem seriál) a podle něj je to opravdu příšerná věc, fakt doufám že kniha není tak nudná a nezajímavá. Co se týče Pána prstenů tak sem bohužel před čtenm viděl film a tím pádem to stratilo svoje kouzlo a zajímavost. Osobně se fakt nemůžu rozhodnout pro jednu knihu například série od Michaela A. Stackpole počínaje Maskou válečníka konče Velkou výpravou opravdu stojí za přečtení stejně jako ostatní série taky od skvělích autorů: Artemis Fowl, Putování Měsíčního stínu, Sedmá věž, Vláda stínů, Kočkodlak Xin, Hvězdná kniha za tyhle série sem fakt vděčný jelikož jsou to podle mě ty nej fantasy knihy taky se mi líbil Čaroděj půlnoci. Jo a taky nesmím zapomenout na skvělého autora John Moore který napsal taky několik pěkných knih u kterých sem se docela zasmál například: Hrdinství pro začátečníky, Nepohledný princ tyhle dvě knihy jsou podle mého z jeho tvorby nejlepší ;)

 
48
Pulm
23 červenec 2008, 09:14

Zdravim. Tezka volba, lze doporucovat pouze konkretni knihy ci sagy, neb kazdy spisovatel pise v ruznem obdobi zivota ruzne kvalitne. Bez nadsazky rikam, ze prectu rocne asi 100 fantasy knih. Pokud bych mel doporucit nejake velmi dobre knihy pak by to bylo toto: -Zamboch Miroslav-Dlouhý sprint(ceske a vynikajici) -Abnett, Dan – Jizda mrtvych -Feist je obecne velmi velmi kvalitni, jako nejlepsi vsak zatim vydim sagu: Sága hadích kněží. Doporucuji ho vsak precist celeho a to pekne poporade, jak sli sagy za sebou, jinak budete mit v celkovem deji zmatek. -Salvatore Robert – Temny elf 1-Domovina a pak i zbytek jeho dila -Heinlein – Mesic je drsna milenka – je to sice sci/fi ale povinna cetba Lukjanenko Sergej- Nocni Hlidka Kulhánek Jiří – za nejlepší od nej povazuji ‚Noční klub‘ Eddings David-Elenium -Diamantovy_trun(je­ho asi nejlepsi i kdyz i dalsi sagy jsou velmi slusne) Gemmel –1_Drenaj Kdo ma rad stredoveke japonsko tak : Clavell James-Sogun Pokud vam muj vyber prisel k chuti, napiste mi a ja vam doporucim dalsi.

 
49
Gleb
1 srpen 2008, 12:03

Garth Nix – trilogie Sabriel, Lirael, Abhorsenka

 
50
Lukas
16 září 2008, 00:08

Tracy Hickman, Margaret Weis, celkove TSR a vse kolem AD&D vrele doporucuji :)

 
51
Lenicka
9 říjen 2008, 00:14

Pro me byl a asi vzdy bude nej Zaklinac od Sapkowskeho. Cetla jsem ho 2x a vim, ze ne naposledy. Jen nedoporucuji srovnavat se serialem. Videla jsem prvni dil a to mi stacilo, pro me to bylo zklamani. Pak nasleduje Pratchettova Zemeplocha – neuveritelne vtipny a inteligentni humor. Harry Potter byl pro me puvodne taky komerce pro deti. Ale pak jsem zacala cist a prekvapilo me, jak moc me to chytilo. Spis nez k fantasy bych ho radila ke knizkam pro deti, ale to mu neubira na zajimavosti. Muzu jen doporucit.

 
52
andrew
14 říjen 2008, 19:11

Četl jste někdo: Jonathan Strange & pan Norrell od ??? Prý skvělé, ale na netu se toho napíše… tak by mě zajímal jiný názor, než reklamy. :)

 
53
14 říjen 2008, 19:24

[52] Mám to doma v knihovničce, ale ještě jsem se k tomu neprokousal :( Až přečtu, tak poreferuji.

 
54
Martin
31 říjen 2008, 13:56

Zdravím, můj názor je, že Tolkien nemůže být nahrazen žádným jiným autorem fantasy. Jeho Pán prstenu beru za nejlepší trilogii všech dob. Jeho Silmarillion je ovšem nejlepší kniha, kterou jsem v žánru fantasy kdy četl. Tolkien byl genius v pravem slova smyslu. Po něm ale doporučuji autory, kteří mě také velmi zaujali, jako třeba Sapkowski (Zaklínač), Salvatore (Legenda o Drizztovi), Farland (Runovládci), Heitz (Trpaslíci), Carol Berg (Rai- kirah) a Nichollsna (Orci). Knaaka doporučuji, ikdyž jedo DragonRealm beru za nepovedenou fantasy literaturu.

 
55
pepina
31 říjen 2008, 22:27

Tak já bych Vám všem doporučila Ztracený svět v podzemí od Gordona a Williemse, super čtení a teď se chystám na druhý díl Zpátky do podzemí. Tak jsem zvědavá, jestli to bude pokračovat tak skvěle jak to začalo. Skoro bych řekla, že je to i lepší než Potter, trošku víc černější. U Rowllingové to dobro prostě vždycky musí zvítězit. Jinak klasika Pán prstenů u mě vede už léta.

 
56
Mishee
7 listopad 2008, 10:42

V četném seznamu vám tu zcela chybí jedno zásadní dílo – Temná věž od Stephena Kinga. Znáte ho jistě jako spisovatele hororů, ale tahle fantasy sága vás přesvědčí o tom, že se minul žánrem :-) Nehledě k tomu, že odkazy na svět či postavy Temné věže najdete i v mnoha jeho jiných dílech – nový svět se tak stává skutečnější a komplexnější. Pokud se do toho opravdu ponoříte, budete pravděpodobně zažívat stavy mírné schizofrenie. Doporučuji…;-)

 
57
Phobia
19 listopad 2008, 16:32

Zabloudila jsem tady náhodou a zjišťuju, že 8 z 10 zde doporučovaných věcí jsou… ehm, řeknu to mírně: většinu těch příspěvků museli psát velmi mladí čtenáři, děti ovlivněné hypem. Osobně mohu doporučit inteligentním čtenářům takové spisovatele, jako jsou G.R.R. Martin, Dan Simmons, O.S. Card, A. Sapkowski, Ch. Miéville, David Brin, R. Zelazny, H. Harrison, S. King, A. Reynolds, S. Erikson, Neal Asher nebo třeba (oproti výše uvedeným konzumně přijatelnější) D. Gemmel. Našlo by se jich jistě víc, ale tihle autoři se mi vynořili z hlavy bez dlouhého vzpomínání. Samozřejmě i tito mistři se občas utnou a napíšou slabší knihu, ale převažují ty výborné.

 
58
Andrew
18 prosinec 2008, 11:54

Ahoj lidi, díky moc za spoustu zajímavch postřehů ze světa fantasy. Už se těším, až si to všechno přečtu. A nedá mi to, abych se k tomu všemu navyjádřil. Tolkien je vážně klasika. Pána prstenů jsem četl několikrát už před filmem a film bych hodnotil dosti rozporuplně. Jacksona obdivuju, že se příběh odvážil zfilmovat a odvedl fajn práci. Ale podle mě mu spousta krásných detailů z knížky unikla. Kde byl kámen Erech, proč Moria vypadala jako nechutná díra do země, když to měl být klenot trpasličího království,at­d?…Nejlépe se povedlo zfilmovat Společenstvo prstenu, Dvě věže jsou fakt bída, Návrat krále, když pominu hodinový konec, je taky fajn. Rozhodně si pořiďte rozšířené verze filmu, jsou stokrát lepší než to, co běželo v kinech. Zpět ke knihám. Terry Pratchett je super, má výborné nápady, postava Smrtě je naprosto dokonalá. Líbilo se mi i zfilmování Barvy kouzel, film Otec prasátek daleko zaostal za knihou. Eddingsův Belgarion je dobrý, ale místy ztrácí dech kvůli délce příběhu. Sapkowského netřeba představovat. A teď se dostávám k tomu nejlepšímu a to jest Garth Nix. DOKONALOST! Abhorsen trilogy s tituly Sabriel, Lirael a Abhorsenka je mistrovská. Neotřelý a originální svět plný nekromantů a vystavěný z výsadní magie, perfektní příběh a charaktery. Sedmá věž(podpořená i Georgem Lucasem)mě taky dostala. Jedinou chybou je, že to měla původně být dětská fantasy. Ale v průběhu příběhu jako by si to Nix rozmyslel a udělal z toho nářez se vším všudy. Snad ještě originálnější než Abhorsens, škoda jen, že se v ní autor tolik nerozepsal. Ale jeho nové knížky jsou běs, to fakt nečtěte. A ještě si neodpustím jednu kritiku. Proč všichni tak žerou Harryho Pottera? Vždyť to je blábol za blábolem. Rowlingová vykradla vše, co se vykrást dalo a pak to splácla do tohohle paskvilu. To bude asi vše, nekamenujte mě.

 
59
18 prosinec 2008, 14:22

[58] Odkud to Rowlingová vykradla? To by mě docela zajímalo, rád bych si to přečetl, pokud to je lepší jak Herry Potter. Jinak jasně, Potter je obrovská komerce, ale nemůžeš Rowlingové upřít, že umí dost dobře psát.

A jinak díky za Garth Nixe, mrknul jsem na pár recenzí a hodnocení a vypadá to hodně dobře, jen co přečtu těch dvacet knih, co jsem si nakoupil k Vánocům, tak si něco od něj přečtu.

 
60
Andrew
20 prosinec 2008, 19:11

Co se týče Rowlingové tak jsem nemyslel nějakou konkrétní knížku, kterou by vykradla. Spíš mi přišlo, že použila až moc „klasických“ fantasy prvků. A to podle mě dělá z Harryho Pottera jen průměrnou fantasy. Nepopírám, že je Rowlingová mistrovská vypravěčka, bez toho by těžko byla slavná, ale něco tomu všemu chybí. Jinak příběh nadaného učně mi dost připomíná Enderovu hru od Scotta Carda, i když těžko porovnávat sci-fi a fantasy. Každý má asi jiná kritéria jak hodnotit fantasy, ale pro mě je na prvním místě originalita a nápad. Když se mi do ruky dostane fantasy knížka, tak se vždycky těším na to, s jakým novým světem autor přijde. Když někdo použije elfy do své knížky (nemyslím teď Rowlingovou) je to klasické, ne však originální. Proto když autor vymyslí novou rasu, nový náhled na magii nebo svět s novými zákonitostmi a dovede to náležitě podat, má u mě velké plus.

Jinak jsem rád, že Nix vzbudil zájem, přečtěte si to, stojí to za to.

 
61
Fido
8 leden 2009, 13:56

Klasiku tady vyjmenovavat nemusim protoze ta je zde zminena v kazdem druhem prispevku. Kazdy z velkych autoru ma sve lespi a sve horsi knizky. Dobrym prikladem je Zelazny. Nektere jsou dokonale a nektere nestoji za precteni. Pokud ale mam doporucit ze soucasne literatury tak rozhodne stoji za to dila od Zambocha a to cela serie Konias a velmi povedena kniha Drsny spasitel. Velmi dobra je saga Agent JFK tvorena spolecne vetsinou ceskych fantasy autoru. Pokud se hleda cista fantasy pak spise sahnout po cizich atorech a to Salvatore, Feist, Rowllingova atd.

 
62
Zuzka
24 duben 2009, 23:17

Mno víte nečetla jsem celou diskuzi, ale jediné co mě zarazilo je to jak někdo, kdo má rád fantasy dokáže odepsat KNÍŽKU J.K.R. Harry Potter, že to je četba pro děti, mno asi zůstanu dítětem navěky, protože tohle je moje kniha, ta která mě naučila číst a ta u které jsem se nabála až až :). Jinak Pullman, Pratchette – ten je tak srandovní a teď jsem dočetla TETOVÁNÍ KRVÍ – D.M.CORNISH a fakt doporučuji, bomba, strašně mě to bavilo, jen se klepu na další díl:) p.s. Jo Harry a komerce….věčná škoda, jenže já to začala číst než to vůbec tak komerční začalo být takže pro mě už záchrana nebyla.. též naštěstí;)A nes­náším, když někdo tu knihu odsuzuje na základě filmu :-D to je pak břídilstvo mno.

 
63
JayD
14 květen 2009, 13:01

Mě poslední dobou naprosto nadchla kniha od Patricka Rothfusse Jméno Větru. Je to první díl trilogie Kronika Královraha, jejíž další 2 díly zatím ještě nevyšli, ale podle zpráv už nakladatelství čeká finální podobu textu a měli by začít s překladem. Kniha vypráví o Kwotovi- hostinském, kouzelníkovi, královrahu a skvělém muzikantu. Jako malý žil v kočovné společnosti, kde se naučil mimo hru na loutnu i základy sympatie od potulného kouzelníka jménem Den. Ten v něm probudil touho po studiu a vědění. Brzy však jejich společnost napadli čandrýni a zabili mu rodiče. Od té doby se potloukal 3 roky ve městě Tarbone, kde se živil žebráním. Až do doby, kdy od starého vypravěče slyšel příběh o čandrýnech a s odhodláním najít se a pomstít smrt svých rodičů, se vydává na Univerzitu…

 
64
Zdenda
10 červen 2009, 01:17

Zabrousil jsem tu s cílem najít nějakou dobrou fantasy knížku a vidím, že se přispěvatelé obzvlášť na některých shodují. Děkuji, vyzkouším. Sám přidávám do mlýna skvělého spisovatele, který sice nepíše tak komplexně a propracovaně jako Tolkien, ale ve svých povětšinou 200–300 stránkových dílech zaujme nejen plynulým a poutavým dějem, ale i svými humornými obraty, které knihy oživují. Myslím, že postačí říct, že jsem od něj přečetl vše, co jsem v knihovně našel. Simon R. Green (sága Jestřáb a Rybářka, cyklus s Johnem Taylorem,…).

 
65
Dawer
3 srpen 2009, 17:50

Jak si to tady pročítám, dle mne se (až na opravdu výjimku) zapomíná na Roberta Jordana a jeho sérii Kolo času. Je to výborná a originální fantasy, leč nedopsaná a děsím se toho co s tím provedou jiní při dokončování. Každopádně ji mohu doporučit. Dalším pro mě nezapomenutelným, ikdyž již docela nudným, ale zato hledajícím ducha a snahu o výchovu svých čtenářů, je Goodkindovo dílo Meč pravdy. První polovina série je akčnější, druhá se spíše zabývá lidskostí a vlastnostmi dobra a zla. Dalším autorem který si u mě zaslouží zde zmínku (o většině se zde již hovořilo) je Michael Moorcock a jeho díla o Elrikovi z Melniboné.

 
66
Radka
28 srpen 2009, 12:34

Připojuji se ke klasice, ikdyž Potter je spíše pro mladší. Teď jsem očetla ságu VZNEŠENÍ MRTVÍ (DHAMPIR a spol.), nemá chybu!! Lidi, elfové, upíři, čarodějové, spoustadalší různě kouzelných bytostí; hlavní dvojice kříženci upíra/člověka a elfa/člověka, a kouzelný elfský pes. Děj má supr spád, nechybí zajimavé vztahy.Krásný cover od J.P. Krásného! Apropos upíři – našla jsem v obchodě první knihu z děl C.Harris MRTVÍ DO SOUMRAKU seriál běží na HBO jako TRUE BLOOD; u nás 1 série, venku už končí 2 série. Kdo viděl? Je to dobré! Až na ty náboženské vsuvky báječná podívaná! (..výhoda sledování na netu, vatu jednoduše přeskočíš…)

 
67
DanielaC
1 září 2009, 11:34

Asi nenapíšu nic převratného, ale nedá mi si nepřisadit :o). Mě osobně nevadí komerce kolem Harryho Pottera. Nebýt toho marketingu, asi by se nestalo to, k čemu došlo, a sice že mnoho dětí a mladých lidí zjistilo, že knihy nejsou zas až tak marný. Že jim mohou přinést úžasné zážitky. Rowlingové peníze přeju, a že u ní musí zvítězit dobro, to je snad dobře ne?!? Rozhodně si nemyslím, že by psala kýčovitě. Ale kniha (nebo film), ve které zvítězí zlo, je u mě špatná kniha (film). Škodlivá, destruktivní. Zmíním ještě jednu fantasy/sci-fi knihu, která tu myslím nebyla uvedena, protože je zcela nová: Hostitel od Stephenie Meyer. Docela dobré.

 
68
Achatinka
7 listopad 2009, 21:54

znáte Ursulu LeGuinovou??…vý­borná série Čaroděj ze Zeměmoří…dopo­ručuji!!..a taky sci-fi Smrtonosné sny…

 
69
Palinek
20 listopad 2009, 16:05

Vřele doporučuji Chinu Miévilla.
Konkrétně Král Krysa je fantastický a odstartoval mne k tomu, že už mám doma jeho knih víc.
UnLunDun je trochu víc dětský, ale taky ohromný.
Dále Jizva, druhý, asi nejlepší díl trilogie.

 
70
25 listopad 2009, 21:48

Kazdemu doporucuji Eragon, Eldest a Brisingr. Taky doufam ze se dockame Eldunari na zacatku noveho roku.. Jinak kdybyste prosim nekdo mohli na muj mail napsat nejaky dobry fantasy. (knihu a autora). Moc dekuju predem. koutnyadam (at) gma­il.com

 
71
18 prosinec 2009, 17:34

Díky za tipy, pár věcí jsem ještě nečetla. Fandím i dětským fantasy knihám, pokud mají šmrnc a nápady. Dost mě bavila Noční hlídka od ruského spisovatele Sergeje Lukjaněnka. Kdo může i dětské fantasy varianty, nabízím e-knihu zdarma
na http://www.cte­nizdarma.cz/…v-zasveceni/
Jinak Eragon a spol se mi taky moc zamlouvá, jen by to asi chtělo začít číst, až vyjde i čtvrtý díl, jinak je to poněkud nedokončené.

 
72
Charme
20 prosinec 2009, 22:59

Krásný den, nemůžu si pomoct a musím taky přispět svou troškou do mlýna, i když neřeknu nic nového. Jen bych rád vyjádřil svůj názor, třeba někomu pomůže.

Hned po PANU Tolkienovi (a Silmarillion je fakt nářez, který ale nezkousne každý) můžu doporučit Toda Williamse a jeho Trůn z dračích kostí + celou ságu. Po pozvolném začátku jsem hltal jednu kapitolu za druhou až do konce.

Trhlinová válka od R.E.Feista je docela originálním dílem. Líbilo se a skvěle jsou tam popsané pasáže o nevšední magii.

Němec Marcus Heintz vytvořil ságu Trpaslíci, která sice není úplně z nejoriginál­nějších, ale pěkně se to celé čte. A trpaslíky já rád.

Harryho Pottera bych určitě nezatracoval. Je to čtivé a podle mě je to skutečně důležité dílo fantasy „skorodětské“ literatury.

Trochu mě zklamal Brisingr od Ch. Paoliniho. Už jenom tím, že to nebyl závěrečný díl. Nějak se to táhlo… Ale jinak úplně obdivuju, že autor dokázal tak krásně popsat kouzlení – jak se tvoří, co jím hrdina dokáže, ale že za něj taky zaplatí…

Díky :-) A lidé, čtěte!!!

 
73
Bublinka
9 únor 2010, 20:39

Ja bych rada vyzdvihla moji nejoblibenejsi fantasy of Philipa Pullmana: Jeho sera hmota. Vsechny uzasne myslenky jsou nadherne zpracovane do tridilne serie knih, ktera obsahuje snad uplne vsechno – vasen, pratelstvi, dobrodruzstvi, zradu i krutost. Vrele vsem doporucuji!!!

 
74
Dusty
14 únor 2010, 16:25

Tak podle mě je dobrých fantasy hodně, mezi moje nejoblíbenější autory patří

-Richard Knaak – Dragon realm a Warcraft knihy
-Sapkowski – zaklínač
-Terry Prattchet – Zeměplocha (naprosto geniální – nedostižná)
-Tolkien – Pán prstenů (srdeční záležitost)
-Feist – Trhlinové války (to jsem začal číst, až když jsem si přečetl kladné ohlasy na tyto knihy zde a jsem nadšenej, můžu jen doporučit)
-Marcus Heitz – trpaslíci
-Paolini – odkaz dračích jezdců

 
75
15 únor 2010, 10:48

Tak já už trhlinové války přečetl a bylo to docela dobré, ale nikoliv skvělé – čekal jsem trochu více. Poslední dobou mě na poli fantasy překvapil český autor – Miroslav Žamboch a jeho příběhy s Koniášem.

 
76
Charme
16 únor 2010, 10:20

[72] Rád bych rozšířil svůj příspěvek č. 72. Právě jsem totiž dočetl Belgariad od Davida Eddingse. Nechci se dotknout všech fandů tohoto autora, respektive Belgariona, ale jsem docela zklamán, mírněji řečeno vůbec ničím mě sága nepřekvapila. Příběh je v podstatě jednoduchý, předvídatelný, bez jakýchkoliv větších zvratů. Jednu z mála věci, kterou oceňuji je elegantní vtip, který se v příběhu občas objevuje. Myslím, že pokud mě někdo nepřesvědčí, od pana Eddingse si už nic nepřečtu. Mrzí mě to.

 
77
Maya-san
18 únor 2010, 15:39

Vřele můžu doporuči sci-fi knihu od Stephenie Meyer – Hostitel, už je tu jednou zmíňěna ale stejně ji ještě zdůrazním. Zaujmula mě – jak už to tak bývá – obálka a hned nato mě silně odpudilo, když jsem si přečetla jméno autora. Autorka totiž napsala tak známou sérii Twilight… . A já mám ráda upíry i jsem četla kus první knihy ale nijak mě to nechytlo, načež mě silně odpudil i film… je k ničemu. JENŽE! Přesto jsem si knihu koupila můžu rozhodně říct že jsem nelitovala… možná je to proto že už se jednalo o knihu pro dospělé (ač já jsem stále teenager) možná protože se jí tak kniha prostě povedla… Byla neuvěřitelně chytlavá a já se do ní zamilovala… vřele doporučuju

 
78
jato
17 březen 2010, 20:06

Čtu knihy jenom v angličtině a jsem překvapený , jak se někteří obouvají do Pottera. Byl naprosto skvělý a díl od dílu se měnil a děj houstnul a temněl. Až to vypadalo, že autorka má větší a větší duševní problémy. Myslím, že ve filmu toto naprosto chybí a český překlad nejsem schopen posoudit. Dost čtivý je „Zloděj blesku“, pětidílná trilogie od Riordana. Zaujmout mladší může Flanagan. Marně sháním „Moiru“ od Lovenbrooka. Jinak dost dobrý web.

 
79
Vifi
29 březen 2010, 19:03

Mno již tu byla sice zmíněna Malazská kronika padlých od S. Eriksona, přesto ji zmíním. Série je ze začátku velmi těžko stravitelná, přeskakování dějů, ztrácení se v moři postav atd. ale pokud se přes tyto ze drobné překážky přenesete určitě nebudete zklamáni čtenářským zážitkem.

 
80
Charme
13 duben 2010, 20:51

A znovu já :-) Mám za sebou tříknížkovou ságu Sabriel-Lirael-Abhorsenka od Gartha Nixe a musím skutečně doporučit jako velice dějově zajímavou a barvitě vyprávěnou fantasy knihu s lehce hororovými prvky. Hemží se to v ní mrtvými, magií, ikonami a symboly. První díl se mi zdál sice kapáneček nudnější, ale bez něj by samozřejmě sága nedávala smysl. Opravdu si to sežeňte!
Teď jsem na doporučení tohoto serveru začal číst Kroniky Jakuba Vandrovce od polského autora Andrzeje Pilipiuka. Jsem jen na začátku, ale už teď vím, že jako oddechová četba, u které dostávám nefalšované záchvaty smíchu, je to naprosto ideální. Inu jako když osmdesátiletý lovec duchů jménem Jakub žere pejsky a strašně chlastá…

 
81
Amy
6 červen 2010, 21:16

Hezký jsou taky C.S.Lewis: Letopisy Narnie…sice asi pro mladší ale jinak moc hezký, pak taky Kroniky Prydainu – Lloyd Alexander, to je poměrně jednoduchý na čtení…jasná Klasika Pán Prstenů, Eragon A Harry Potter…docela hezký knížky jsou Angie Sageová – Příběhy Septimuse Heapa, ale je to psaný takovým jednoduchým způsobem, nicméně příběh je dobrej a jsou tam takový vtipný momenty…

 
82
Sofie
19 červen 2010, 15:32

Mezi mé nejoblíbenější patří, jak jinak, téměř vše od Tolkiena, Harry Potter od Rowlingové, Paolini, od S. Meyreové Stmívání, Nový Měsíc, Zatmění, Rozbřesk…dále pak Temné hmoty (všechny tři knihy)… Ovšem také Elfí krev nebo Píseň ohně a ledu.

 
83
21 červen 2010, 15:20

je mnoho spisovatelu fantasy a sci-fi ale nekomu sedi ten a jinymu jiny… ja precet celyho tolkiena, zaklinace od sapkovskeho, maga od fiesta, gotreka od kinga a ted ctu treba gemmela vsichni spisovatele maji neco do sebe
Zaklinac je krasna fantasy plna sexu a zabijeni ma to moc krasny dej a smutny konec:)
pana prstenu zna snad kazdy nema cenu predstavovat:)
mag od fiesta je kniha ze 4dilne serie je to krasna serie plna magie… a zajimave vymyslena a napsana:) doporucuji.
gotrek je super knizka je to ze serie warhammeru a je to i dost sranda:) ale jen ty knizky od kinga (tj. asi 7 knizek)
od gemela sem jich taky par precet asi nej jsou povidky o drusovi:)

 
84
22 červen 2010, 07:48

http://www.war­center.cz/view­topic.php?…

tady vam davam odkaz na 3500 e-books ke stazeni

 
85
Hastrman
23 červen 2010, 15:58

Jak to tak čtu, ještě jsem tu neviděl sérii Mýtus od Roberta Asprina, vedle Terryho Pratchetta určitě jedno z nejlepších humorných fantasy co jsem kdy četl, pokud máte radši temné fantasy tak jeho Asylum chytne a nepustí…jinak určo Tolkien, celá série Warhammer, ale to je všem známé. Další zajímavá věc co jsem objevil – sborník Drakobijci, soutěž o rukavici lorda trolslayera, připouštím, z některých povídek občas bolí oči :) ale jinak je tam spousta perfektních dílek

 
86
Mataa
22 červenec 2010, 00:08

Pro mě je nejlepší český fantasy spisovatel Šlechta. Jeho Krvavé pohraničí je opravdu excelentní!

 
87
Chmur
24 červenec 2010, 12:07

Já myslím, že Eddings a Feist (aspoň to co jsem četl) jsou určeni pro mladší čtenáře. Nejsou špatní, ale mnozí noví autoři se jim jistě vyrovnají. Postavy jsou jednoduché, je jasné kdo je kladný a kdo záporný, žádné překvapení.
Sapkowski je skvělá oddechová fantasy.
Martin je skvělý spisovatel, který píše výborné povídky (Píseň pro Lyu, Písečníci), prostředím originální horory (Sen o Okerwee)a kvalitní fantasy Píseň ledu a ohně. Píseň ledu a ohně je skvělá temná fantasy, která má mít, pokud vím, sedm dílů a napsány jsou čtyři. Problém je však v tom, že Martin píše hrozně pomalu a zřejmě to nikdy nedopíše, což zavání pro čtenáře zklamáním.
Cyklus Malazská kniha padlých se mi moc líbí, ale je to náročnější čtení u kterého se musí člověk hodně soustředit a hodně pamatovat. Protože souvislosti nastíněné v prvním díle mu dojdou třeba až v pátém.
China Mieville je určitě mimořádně originální a nádraží Perdido a Jizva jsou skvělé urban fantasy.
Můj top je:
Sapkowski – nejoddychovější, nejvtipnější, nejsvižnější
Mieville a Erikson – nejoriginálnější
Martin – nejvšestranější, nejpřitažlivější

 
88
Charme
11 srpen 2010, 10:10

Malazské knihy padlých čtu právě teď. Druhý svazek. A už teď musím souhlasit s Chmurem. Moc souvislostí, spousta postav, lokací, línií. A k tomu čeština, která rozhodně není čitelná pro děti. Vlastně to ani není 100% vyprávění, spíš tok myšlenek hrdinů a i přímá řeč je takto stavěná. Ale jedno je jisté, jakmile naladíte tu správnou frekvenci, čtete jednu stranu za druhou, fantazie vám pracuje o sto šest a těšíte se na další kapitolu :-) Doporučuji náročnějším čtenářům!

 
89
Ritus
14 září 2010, 22:09

Fakt dobrá je kniha ritus od Heintze
Parádní je klasika Eragon, Eldest, Brisingr i když brisingr mírně zklamal pak je dost dobrý Pán prstenů, potter
Potěšil mě zaklínač (i hra:D)
Vřele doporučuji i knihy od Scotta – Alchymista, Čaroděj , Vědma
tyo knihy jsou jedny z nejlepšich co jsem četl

 
90
Morrison's girl
26 září 2010, 15:17

Taky rada pridam svuj nazor. Urcite bych nezavrhovala Harryho Pottera, i prestoze je strasne komercni, najdu si vzdycky cas o vanocnich prazdninach a par dilu prectu. Bavi me to stejne jako napoprve. Potom samozrejme Tolkien, o tom se nebudeme bavit. A mezi klasiku bych zahrnula i Lewise a jeho Letopisy Narnie. Znam tu sagu driv, nez byla v kinech a popravde nevidela jsem ani jeden dil, ale podle me je to fakt nadherna serie, takova cista. Kdbybych mela rict nejlepsi dil, tak se mi asi nejvic libila Plavba jitrniho poutnika. Dal musim souhlasit s Radkou(66) ohledne jejiho nazoru na Vznesene mrtve. Saga ma 6 dilu, pokud se nepletu, a opravdu me to dostalo svou ctivosti. Jeste bych pripojila sagu Fionavarska tapiserie – Guy Gavriel Kay. Vysly zatim dva dily, na treti se ceka. Ja cetla prvni dil s nazvem Letni strom a moc se mi to libilo. Sice ze zacatku jsem mela trochu problem si zapamatovat kdo je kdo, ale rozhodne nelituju, ze jsem knizku neodlozila. Az budou penize, urcite koupim i dalsi dva dily :-)

 
91
saint
11 prosinec 2010, 23:52

top:
tolkien – stredozem

skvele jsou:
farland – runelords
salvatore – drizzt
kulhanek – nocni klub, vladci strachu
zamboch – drsny spasitel
king – gotrek
sapkowski – zaklinac
gunnarsson – pan draku z mystary
gemmel – tulak

moc me neoslovily:
martin – pisen ledu a ohne (prilis intrik a politickych zapletek, malo magie)
nix – abhorsen (velice originalni magie, ale nezkousnul jsem telefony, tanky a pusky na urovni 80tych let)

 
92
Arny
7 leden 2011, 19:51

Jak se dívám tak tu nikdo nezmínil podle mě jednoho z nejlepších spisovatelů dneška Markuse Heitze a jeho serii Trpaslíci.Jeho styl psaní je takový že knihu neodložíte dokud ji nepřečtete, naprosto vás vtáhne do příběhu.Já dávám knize 10 z 10

 
93
9 leden 2011, 20:48

Díky všem za tipy, určitě si něco z uvedeného brzy přečtu.

 
94
Fantystka
28 leden 2011, 19:30

A co takhle Michal Scott koukala jsem se že tam něco máte ale nejsem si jistá jestli to není jen schoda jmen protože napsal další super knížky jako Vědma Čaroděj Alchymista Zaříkávač a teď v červnu má vyjít v češtině Válečník určitě doporučuju objevuje se tam například Nikolas Flamel a Johanka z Arku OPRAVDU SUPER ČTENÍ

 
95
Anomander
3 únor 2011, 16:34

Tak ja uz nake serie precet a muj seznam nej autoru je:
1.Steven Erikson-bohuzel od doby co sem si precetl 1 dil serie zacal sem mit na fantasy jine naroky a jestli mu davam 100% tak druhy autor v poradi ma tak nejvic 80%, protoze to spracovani sveta, historie, system magie, postavy ,bohove a jak to do sebe vsecko zapada, proste musite precist abyste uverili ze de neco tak komplikovaneho a smysluplneho stvorit
2.R.Scott Bakker-u nas zatim vysel jen prvni dil Prince niceho, ale i kdyz je to jen seznameni s figurkama svetem jde videt ze se dej rozviji a hodne od nej cekam tak doufam ze me nezklame
3.Joe Abercrombie-opet kvalitni originalni svet ale hlavne me zaujaly postavy, zvlaste pak inkvizitor Glokta toho mrzaka si musi oblibit kazdy

jinak Martina sem zkousel a mi nesed nevim cim to je, asi tou absenci magie a ze hlavni postavy maji mezi 5–14 lety nakonec me zaujala pouze postava Tiriona Lanistera

A dik chmurovi za dopruceni Mieville urcite ho skusim vzdycky ohledne fantasy nejvic verim lidem co maji za sebou Eriksona

 
96
Anomander
3 únor 2011, 16:39

vim ze sem psal ted ale musim se s vama podelit o svou radost Princ ničeho 2 – Válečný prorok od Bakkera Vyšlo:2.2.2011 ani sem to netusil jen sem se tak ted porozhlid po netu a tam to bylo hned obednavam

 
97
Percy
5 únor 2011, 01:09

Rick Riordan a jeho série: Percy Jackson and the Olympians. Velmi dobře přenesení světa antického řecka do moderního víru USA. Pokud jste viděli film, nenechte se zmýlit, kniha je mnohonásobně lepší. Nejde o čistokrevné fantasy ale stejně se to velmi dobře čte.

 
98
Ischemias
3 březen 2011, 11:11

Tak pro mne je jasnou jedničkou Tolkien. U něj jsme přečetl snad všechny knihy co napsal – i různé Zracené příběhy a pohádky (Nimralův list apod.) dokonce i jeho životopis (není to fantazym ale hodně čtivá kniha)
Úplně na začátku ale opoměli asi největší Tolkienovo dílo a to SILMARILION – asi nejpropracovanější dílo co jsme četl – na kterém Tolkien pracoval několik desítek let a za svůj život ho nevydal, protože ho stále upravoval.
Pán prstenů a Hobit vycházejí z tohoto veledíla. A i když jsme ho přečetl asi 10× nikdy mne neomrzí si ho přečíst znovu.
Jinka z ostatních autorů a knížek určitě Eragon a série knich po něm, pak Terry Goodkind a Hledač pravdy – knihy mají obrovský náboj. Další je série DragonLance. No a Harry Potter

 
99
10 březen 2011, 18:34

Pokud vás to zajímá, skoro všechny ty knihy máte tady

 
100
pwarkos
21 červen 2011, 12:44

No tak vidím ,ze jste zapomneli na dvě nej. fantasy co znám.

  1. Hraničářův učeň – John Flanagan
  2. Letopisy elfů – Wolfgang Hohlbein
 
101
Durisek
28 červen 2011, 21:06

Černá legie

 
102
krupino
30 červenec 2011, 02:10

no zkuste taky českého spisovatele pana Kulhánka sice to není čistokrevné fantasy ale mix scifi fantasy suprovej současnej spisovatel

 
103
Andrew
15 srpen 2011, 18:08

Znovuobjevil jsem zase po čase tento blog a velmi mile mě překvapilo, jak se tu rozrůstá sbírka všech možných fantasy knížek, pár věcí mě fakt zaujalo a asi si je přečtu:-)

Já jsem také o pár literárních zážitků bohatší, tak bych tímto rád navázal na své příspěvky [58] a [60]. Momentálně už totiž Nixe nepovažuji za nejlepšího fantasy spisovatele:-) teď ho ve svém žebříčku řadím někam ke konci první pětky…

Co se týče nových nápadů na to, co číst, tak bych určitě všem doporučil knihy Brandona Sandersona. Jeho trilogie Mistborn je zřejmě to nejlepší, co jsem za uplynulé 3 roky z fantasy přečetl. Nechci vůbec spoilerovat, o co v těchto knihách jde, ale hlavně originalita je na vysoké úrovni a zvratů je v příběhu taky požehnaně. Jedinou vadou je, že trilogie pokulhává v čtivosti v první polovině druhé knížky. Naštěstí to první a třetí díl bohatě vynahrazují.

Další výbornou knihou od Sandersona je jeho prvotina Elantris. Ač sám autor prohlásil, že se v knize dopustil pár logických nesmyslů, tak jsem se u jejího čtení skvěle bavil. Hlavně postava hlavního záporáka je perfektní.

Ještě bych doplnil, že Sanderson byl požádán, aby dokončil Jordanovu sérii The Wheel of Time – to také jistě svědčí o kvalitách tohoto autora.

Momentálně čtu sérii Píseň ledu a ohně od Martina a po prvním dílu stále ještě nejsem rozhodnutý, zda se mi to líbí nebo ne. Je tam na můj vkus hodně politikaření, ale na druhou stranu když už dojde na nějakou akci, tak se to čte jedním dechem. Navíc obdivuji autora, že zvládá pracovat s takovým množstvím postav. Zkrátka tato série taky stojí za pokus.

 
104
Estios
18 srpen 2011, 02:20

Pro mě zůstane jedničkou Sapkowského Zaklínač… jedinečný zážitek… perfektní forma…
Dále můžu doporučit knihy od autora jménem Joe Marshall (Thall – Poslední rytíř pentagrama, Ztracený syn Atrie). Ten se taky velmi pěkně čte.
Dále jako zajímavé čtivo mi přišly knihy Shadowrun… např. Nepřítele vybírej opatrně, kde autor přenesl elfy, orky a mágy do dnešní doby (přítomnosti). Četlo se to jedním dechem.

 
105
abhorsenka
3 září 2011, 17:16

Super je barker- imajika
powers- brány anubisovi
antologie Trochu divné kusy 1,2,3.

 
106
illy
4 září 2011, 11:07

Je těžké překonat klasiky jako je Harry Potter a Pán prstenů. Já bych mezi ně řadila i Narnii (C. S. Lewis) a triologii od Pullmana (Zlatý kompas, Jedinečný nůž, Jantarové kukátko), ke konci je to dost krvavy, ale uzasne vymysleny!

 
107
4 září 2011, 21:44

Nemůžu si pomoci, ale na poli fantasy u mě momentálně vede Miroslav Žamboch a jeho koniášovský svět – viz Koniášův svět na serveru www.legie.info.

Žamboch má skvělé nápady, umí výborně psát, dokáže překvapit a hlavně propojit různé příběhy (tento svět obývají zároveň dva (vlastně více) hrdinů – Koniáš a Bakly). Knihy jsou vždy pouze o jednom z nich, ale občas se jejich osudy potkají. Doufám, že brzy vyjde nějaká další kniha z tohoto světa.

 
108
14 září 2011, 16:05

Hola ve spolek.

Děkuju všem za tipy ke čtení. Nečetl jsem toho moc, ale mám fantasy rád a díky týhle diskuzi mám teď spoustu možností.

Hodně rád čtu scifi a troufám si říct, že mnoho scifirománů se dost prolíná s fantasy. Dokonce existuje i autor, který to domotal úplně. Jean-Pierre Garen a jeho série o Marku Stoneovi. Lehký, v mnoha případech až hloupý čtení o tom, jak lidstvo posíla na primitivní planety agenty, kteří tam dělají průzkum. Tak se z kosmírný lodi dostáváme do středověku, do pravěku, ale i na planety, kde jsou jiné formy života. Taková spatlanina vhodná především pro lidi, co mají rádi jednoduchou akci. Ale čte se to dobře.

Nicméně ti, co bych chtěli skusit opravdu něco fajnovýho, tady jsou špičky, které nadchnou i náročnější čtenáře:

John Wyndham – Den Trifidů je jeho nejlepší, ale stojí za to si přečíst i Kukly. Jsou to jakési směsi katastrofických románů, scifi i fantasy.

Isaac Asimov – Sbírka povídek Já Robot je nutnost a dále napsal celou sérii románů o robotech a Nadaci, kde je méně strhující akce, ale jsou i tak velmi propracované a čtivé.

AC Clarke – Je sice hodně známý, ale mě osobně se líbí jen pár. Hlavně 2001 Vesmírná odyssea, Setkání s Rámou, nebo Město a hvězdy.

Douglas Adams – Stopařův průvodce po galaxii a další 4 navazující romány. Pro mě nejvtipnější knížky, co jsem kdy četl. Největší a nejvýkonější počítač všehomíra se jmenuje Země a nechali ho postavit myši, řeší se tu základní otázka života vesmíru a vůbec a létat se naučíte tak, že sebou praštíte o zem a netrefíte se.

 
109
Zuzka
5 říjen 2011, 13:21

Tak jsem přečetla několik desítek komentářů, ale bohužel jsem tam nenalezla knihu Elantris od Sandersona, jedna z nejkrásnějších a nejkouzelnějších fantasy. Jinak od něj doporučuji i trilogii Mistborn.
Dále, i když neznám autory, ale jsou to knihy se super nápady, tak Zrozen legendou, dvojdílná fantasy s názvy Voda a Oheň. Pak jsou to Strážci času, úžasná trilogie.
Samozřejmě nesmím opomenout několikrát zmiňovaného Terryho Goodkinda a jeho Meč pravdy, dál Rowlingowou a HP.
Četla jsem toho více, ale názvy se mi pletou či jsem pozapomněla, tak třeba info dodám.

 
110
Já:)
14 leden 2012, 23:53

Kdo chce číst opravdu KVALITNÍ knížky, ať se koukne na http://legie.info Ten žebříček dost sedí.

 
111
19 březen 2012, 20:52

Nejzajimavějši je to když v kapitole je něco o Lekkyelovi

 
112
Calvin
5 duben 2012, 14:46

Škoda, že tuhle diskuzi nešlo nějak rozškatulkovat do různých podžánrů. Protože chápu, že jeden čtenář ocení spíš humorný prvky (Pratchett), druhej zase hledá co nejtemnější fantasy, třetí upřednostní spíš jednodušší příběh se spoustou akce (Gemmel, Žamboch) a další naopak od dobrý fantasy očekává rozsáhlej svět a množství dějových vláken, postav (Ericsson). I tak dík za pár tipů..

 
113
Bl00dsuck3r
10 duben 2012, 22:32

O Tolkienovi a Rowlingové není žádná spekulace. :-) Dále bych doporučil, neboť jsem to jméno tady při letmé obhlídce komentářů nikde nezahlédl, kanadského autora Guye Gavriela Kaye a jeho Fionavarskou tapisérii (všechny tři díly jsou naprosto skvělé), dále bych nezapomněl zmínit Runovládce od Davida Farlanda či například sérii Jeho temné esence od Philipa Pullmana. A samozřejmě nesmím také opomenout trilogii Hunger Games od Suzanne Collinsové. Těch knih je vskutku hodně, já pouze vzpomínal na ty, které mi vyloženě utkvěly v paměti.

 
114
NvR
18 duben 2012, 19:36

Zřejmě budu jenom opakovat výčet výše uvedených autorů, ale nedá mi to , abych se nepřidal.

Dlouhou dobu byl mým naprostým favoritem Tolkien s Pánem prstenů. Dokud jsem nepřečetl Feista, který si myslím je bezkonkurenční. Dále bych uvedl Sapkowského – Zaklínač, Eddings- Belgariad (tam už mi přišlo, že tomu něco chybí), dále Salvatore- Planina ledového větru, nesmím zapomenout na výborného Martina a jeho populární Hru o trůny. Líbil se mi B. Lumbley se serii Nekroskop. A moje srdeční záležitost je China Mieville Nádraži perdido a Jizva. Výborných autorů je spousta stačí si jen vybrat:) Mezi českými upředňostňuji Jirku Kulhánka

 
115
Jirka
12 květen 2012, 22:27

máte pravdu je tolik ůžasných autorů a tolik překrásných knih já sem na fantasy rostl a k srdci mi přirostla trilohie Thomase Beziny Dračí srdce dokonce díky těmto knihám sem ve čtení nezakrněl a ve fantasy si nadmíru libuji

 
116
Tomek
3 červen 2012, 17:21

Knihy žánru science fiction mierne upadajú už to nie je štýl objaviteľov vesmíru a bojov s nepriateľmi zeme ale sa to prenáša do roviny bytostí, ktorí žijú medzi nami teda upíri a hlavne draci, stačí si prečítať klasické detské rozprávky kde Honza bežne zabíja drakov alebo čínsku literatúru kde je drakov habadej. Sci-fi čítam už viac ako 40 rokov aj keď oči už dobre neslúžia vždy vsadím na dobrú klasiku (Assimov,Pohl,Lem,Stru­gacki) a povedal by som že česká sci-fi je oproti tej slovenskej o dva kroky vpredu. Nedám dopustiť na knihy od Součka a J.M.Trosku ktoré som čítal ako chlapec, neskôr Ivo Železný a J. Pecinovský je tu ešte veľa autorov ktorých som nespomenul a tiež ich rád čítam. Mrzí ma to že ceny kníh sú neúnosné a nie sú dostupné deťom. Držím všetkým čitateľom palec nech ich to neustále baví (nech Vás sprevádza sila) ahojte

 
117
Jítí
13 červen 2012, 21:59

Mě se nejvíce líbily knihy „Fionavarská tapiserie“ všechny tři díly nebo „Eon – znovuzrození dračího oka“ a druhý díl „Eona – poslední dračí oko“…je samozžejmě plno knih a každý nemá stejný vkus jako já…

 
118
mišíí
10 červenec 2012, 21:57

Užasná série je Hraničářův učeň od Johna Flanagana,je to vtipné,romantic­ké,dobrodružné a napínavé,vřele doporučuji i Bratrstvo také od Johna Flanagana,je to o námořnících,klu­cích,kteří musí postoupit zkoušky-na moři,v orienta­ci,v boji….mož­ná to zní nudně,ale je to bomba!! :DDD

 
119
keddy79
19 srpen 2012, 16:13

moc děkuji za skvělé tipy! Nevím, co číst dříve. Také přispěji svou troškou do mlýnu.
Souhlasím s Hraničářovým učněm. Je sice znát, že je tato série určena pro náctileté, ale po náročném dni je to výborná oddechovka. Dále samozřejmě nedám dopustit na Tolkiena. Bohužel jsem dříve viděla filmovou podobu Pána prstenů, tak jsem se do knih moc nehrnula, ale tuto strašnou chybu jsem již napravila! Z Pratchettovy Zeměplochy mám nejraději knihy o čarodějkách. Miluju Pratchetchetovy nádherné slovní obraty. Myslím, že zde ještě nepadlo jméno Niel Gaiman, doporučuji jeho Nikdykde.

 
120
Michal
23 září 2012, 23:49

Kromě jmenovaných Tolkiena, Sapkowském a Knaakovi doporučuju Boba Salvatoreho a jeho knihy o Drizztovi, nebo Markuse Heitze(Trpaslíci Alfové), R. Howarda a jeho původní conanovské příběhy(existuje ale i spousta kvalitních Conanů od jichých autorů např. De Camp), tetralogii Odkaz dračích jezdců od Paoliniho anebo sérii Dragonlance…

 
121
Kikísek
11 prosinec 2012, 18:58

Já mám ráda Odkaz dračích jezdců od Christophera Paoliniho,Křištály moci od Michaely Burdové a Twilight ságu od Stephenie Meyer.

 
122
Monča
22 prosinec 2012, 01:14

Tak jsem si řekla, že i já bych mohla napsat pár mých oblíbených titulů. :)

Mám ráda Školu noci od Castové a Castové, Twilight ságu od Meyer, ságu Andělé od L. Kate, Zavržený (a další díly) od autorky B. Fitzpatrick, Odkaz dračích jezdců od Paoliniho, ságu Smečka od Cremerové, vtipná parodie na Rowlingovou Harry Trottel a kámen Mudr. Tse od P. M. Jolina.
A co tu nepadlo, ale je to úžasná kniha je Eon a pokračování Eona od Alison Goodmanové. Ze začátku možná trochu nudnější, ale pak bych řekla bez chybky. :) Vřele doporučuji!
Další je Lovkyně snů – slabší, ale pořád stojí za přečení – od L. McMannové, Les rukou a zubů od C. Ryanové, Dívka dvou světů od P. Bottera, Hraničářův učeň od J. Flanagana, sága Křídla od A. Pikeové – 3. díl je zatím nejlepší, 1. je dost stroh, ale autorka se zlepšuje, sága Temné vize od L.J. Smitha. A možná jsem na některé zapomněla…
Některé jsou velmi jednoduché – na zahnání nudy, 1 odpoledne.
Ale 100% bych vám doporučila Eona a Eonu. Do té jsem se zamilovala.
Hodně štěstí ve vyhledávání pro Vás vhodných titulů a s přáním hodně strávených dní s knihami přeje Monča. :D

 
123
Yiei
6 leden 2013, 00:13

J. Flanagan – naprostej souhlas,
kdyz se mrknete na ty predsadky, tak vypadaj opravdu jak cteni pro nejmensi. Ja se do toho nechtel pustit, ale kdyz sem zacal s prvni knizkou… Slape to na paty i Paolinimu, kterej u me vitezi..

 
124
wizardik
6 únor 2013, 02:39

Ahoj, tak abych nezaostával tak sem taky napíšu svoje oblíbené.
Vyhrává to samozřejmě Tolkien. Ale také jsou výborné knihy – Percy Jackson od Riordana (Má to i volné pokračování a je to také super)- není to zrovna fantasy ale kdo to zkusí přečíst nebude litovat dále Hraničářův Učeň, Eragon od Paoliniho, Noční Anděl – Tyhle knihy se mi líbily hned po Tolkienových knihách asi nejvíce. Super je také Tetovaný a jeho pokračování, super je taky Harry Potter a jeho parodie Harry Trottel, Bartimaeova Trilogie, Juraj Červeňák a jeho Vládce vlků (a pokračování), Feist a jeho knihy ze světa Midkemie,Hunger games, Podzemí, Warhammer, Zaklínač. Na víc si asi teď nevzpomenu :)

 
125
Michal
20 únor 2013, 09:50

Dobrý den všem čtenářům….jsem ve světě literatůry neznalý nikdy jsem moc nečetl ale jednou z velké nudy jsem si od kamaráda půjčil Eragona od paoliniho a nadchlo mě to tak že jsem přečetl všehny díly…..chtěl bych vás proto poprosit a radu jestli existuje nějaká kodobná kniha nebo nějaká kde jsou draci a nebo elfové jako hlavní část děje?předem děkuji a když by mi nějaká dobrá duše poradila pár knih a napsala je do mejlu budu moc vděčný a u čtení zůstanu :D

 
126
Michal
20 únor 2013, 09:59

omlouvám se nenapsal jsem do mého příspěvku email….henclmci­hal (at) seznam­.cz předem děkuji dobré duši za rady

 
127
CHorizo
20 únor 2013, 15:44

TO Michal: Nevim je stli to tu je nekde tech prispevku je bilion /eragon jsem necetl/,ale vrele
doporucuju serii knih Draci kopi od Margaret Weiss Tracy Hickman (Dragonlance)
http://www.le­gie.info/…iho-soumraku
Nesrovnaval bych to s tolkienem protoze Pan Tolkien je legenda sama o sobe ,ale to co vytvorili tito dva (vlastne cela skupina ,ktera kdysy davno hrala draci doupe a z toho vznikly hlavni postavy) se da podle me povazovat za jedno z nejlepsich fantasy
Sotci FTW

 
128
@ko
21 únor 2013, 22:28

Nejlepší je podle mě J.R.R.Tolkien
Zaklinače jsem nedočetla protože si někdo v knihovně půjčil 4.díl a mě se už pak nechtělo to číst jinak z těch knížek co tady píšete tak většinu ani neznam ale teď čtu 2.díl Temeraire Nefritový trůn. 1.díl Drak jeho veličenstva byl nádherný je to o drakovy a jeho pánovy a draků je tam víc po 1.díle znáte jména postav a znáte skoro stejně dobře jako hlavního hrdinu Laurence.Doporučuji Temeraire…Napsala to Naomi Noviková a je už asi 5 dílů.

 
129
TonikczA
10 duben 2013, 21:52

Podle mě jedni z nej autorů co jsme četl jsou: Tolkien, Knaak, Terry Brooks, Ch. Paolini, David Farland, Markus Heitz, Frank Rehfeld (zatím jsem přečetl jen Prokleté trpaslíků) a samozřejmě má jednička: Sapkowski :) Zaklínač je prostě úžasnej… O hooodně lepší než ten Harry Potter…)
Harryho Pottera sem nedávám proto, že mě moc nebavil… tak max 1, 2 díl a pak ten poslední… To je už o hodně lepší Eragon, Eldest, Brisingr a inheritance :)
Jo a ještě díla o Warcraftu a Starcraftu (ale to už je sci-fi) :)
Možná jsem na něco zapomněl, ale doufám, že ne :)

 
130
Tom
27 červen 2013, 12:20

Pro mně je zatím nejlepší fantasy série Zabíječ od Williama Kinga, tj. Gotrek a Felix. Docela zklamání byl Ericsson, to nemá hlavu ani patu a Sapkowského Zaklínač mi přijde dětinský, takový východoevropsý pokus o fantasy. Ale je to jenom můj názor, samozřejmě.

 
131
Charme
29 červenec 2013, 15:38

Je to samozřejmě celé o typu čtenáře. Já nedávno dočetl právě Ericssonovu Malazskou knihu padlých a rozdýchávat ten epochální kolos nabytý originálními rasami, národy, kouzly, všudypřítomným pletichařením, ale i čestností a věrností až za hrob, budu opravdu dlouho… Překonalo to všechno z žánru, co jsem kdy četl. Oproti tomu je dle mého názoru třeba i nyní popularizovaná Hra o Trůny pouhá dětská povídka… Čímž ale opravdu nezatracuju všechny jiné knížky. Jen že příběh Malazské říše je pro mě aktuální nej.

 
132
Anče
8 září 2013, 14:46

Za přečtení určitě stojí i Inkarceron od Catherine Fisher. Může se to zdát dost děcký, ale příběh pěknej…

 
133
Petr
9 září 2013, 20:48

Ahoj, taky prispeji svou troškou do mlýna. 1-ROWLINGOVÁ, at si kritizují, ale knihy HP je to nejlepší co jsem četl, 2-Tolkien, Hobit a Pán prstenů, netřeba víc dodávat a Silmarion-ne pro každého, 3-Nix, Sabriel, Lirael a Abhorsenka, luxusní trilogie, 4-Riordan, Percy Jackson-možná pro mladší, ale ja byl nadšen.…

 
134
Jindřich
17 říjen 2013, 22:38

Tak ještě jednou, neboť se mi můj příspěvek nepodařilo vložit…..

.….náhodou jsem narazil na tento web a super….přestože již nejsem teeneger, tak mám fantasy MOC rád. Pročetl jsem Vaše příspěvky a některé autory znám a chválím a jiné si pokusím sehnat a přečíst. Jen bych podotknul, že někteří autoři jako je Rowlingová a třeba Tolkien se nadají házet do jednoho pytle. Každý píše úplně jinak, přesto mám oba moc rád, to jen tak jako poznámku. Jinak nyní čtu Heitzeho a jeho Trpaslíky a super.

 
135
Bake
3 leden 2015, 19:50

Já osobně teprve proklouzávám do světa fantasy, ale nějaké knížky co mám přečtené tu jmenované nebyly. Je pravda, že hodně fantasy knížek jsem po 50 stranách zavřela a nedočetla. Každý máme rád něco jiného, já jako holka ocením náznak románku a silných příběhů. Líbilo se mi Ch.Paolini – Eragon + díly, Marianne Curley – série Strážci času, Andrea Cremer – Smečka + díly, Neil Gaiman – Kniha hřbitova, A. Sapkowski – Zaklínač + díly, S.Meyerová – Stmívání + díly.

Nicméně teď jsem dočetla trilogii Sonea od Australanky Trudi Canavan. A už jen čekám až v knihovně uvolní další pokračování v návazný trilogii. Řekla bych že to je skvělá kniha, co se dobře a rychle čte. Každým dílem jsem byla víc a víc zvědavá, kam bude život hlavní hrdinky, sirotka, ubíhat. Z počátku jsem si myslela že to bude další kniha kopírující paní Rowlingovou, ale nestalo se tak. A jsem ráda, Harryho Pottera nijak zvlášť nemusim.

Mým stále nejoblíbenějším autorem ale zůstává Darren Shan. Jeho hororový svět dokázal převtělit do smyšlenýho světa s hrdiny z řad upírů. Sága Darrena Shana a Lartena Hroozleyho jsou dobrým příkladem, že spisovatel, který se soustředil na určitý styl psaní může být v jiným ještě daleko lepší. I když série Demonata mne po 3. knize začala nudit. Tu hodnotím jako nepovedenou… Také je skvělá trilogie Město, ale to už je zas jiný žánr.

Také mě mile překvapila Míša Burdová se svou poslední rozepsanou sérií Syn pekel. Je znát že se rozvíjí dobrým směrem.

 
136
Barca
2 únor 2015, 23:43

Musím souhlasit, poslední počin Míši Burdové je vážně zajímavý.

Nedávno jsem si koupila román od nové české autorky píšící pod pseudonymem Cathy Clamshell a musím se přiznat, že mě to dostalo :-D Zamilovaná zápletka a výborné milostné scény se příjěmně mísí s chvilkami napětí :-)

 
137
Bake
3 únor 2015, 23:01

[2] Když si chci počíst něco „dámského“, otevřu si Karen Rose. Detektivky, thrillery a k tomu to pestrý a vášnivý… Taky fajn, jen má dost knih s podobnou tématikou. No ale prvních pět knih taky dost dobrý….

 
138
alfino
2 září 2015, 02:23

Mno sjel sem to tady celé a každý tady omílá jedno a to samé dokola :-D A nezazněla tady asi nejskvělejší fantasy serie kteru jsem kdy četl od Brian Lumley a jmenuje se NEKROSKOP je to asi 15knih takže čtení na hodně dlouho.Je to o klukovi později už muž který jako jediný dokaže mluvit s mrtvýmy takže si pokecá třeba s pytagorasem a dalšími kteří samozřejmně po smrti pokračují ve svých bádáních ale holt výsledky nemají komu říct jelikož jsou tuzí :-D jinak se kniha hemží haldou upírů a jejich svět který je spojený s naším je tak propracovaný že tomu nakonec i budete věřit že je to fakt :-D Mno víc neprozradím ale za mně doporučuji.

 
139
Jiří
14 prosinec 2015, 22:38

Já jsem četl všechny díly jak Harryho Pottera tak Eragona a Pána Prstenů i Narnii a první díl Zaklínače.. Furt tomu něco chybělo.. Pak jsem narazil na ne moc známého autora Jonathan Strouda a jeho Bartimaeovu trilogii. Po dlouhé době to byla trojice knih kterou jsem musel přečíst dvakrát :) Vřele ho doporučuji pokud chcete zkusit něco nevoého.

 
140
Kapitán Hook
28 prosinec 2015, 11:44

zdárek párek, přikládám můj osobní top seznámek
Tolkiena atp nechávám stranou

*samozřejmě R.E.Feist -hlavně Sága Trhlinový války a pak o něco pozdějc Hadí sága, všechno mezitím je taky super…

*na druhým místě mnohem heroičtěji pojaté fantasy pro o chlup mladší čtenáře- David Eddings. od první trilogie (diamantový trůn atd) přes další pokračování a hlavně Ságu Belgariad. Ve všech knihách fantastický dialogy..

*za zmínku stojej samozřejmě všechny knihy od Davida Gemmela, kterejm mnoho lidí vyčítá repetitivnost, zkrátka kuře stokrát jinak… do určitý míry je to pravda, ale pokud se tím člověk nenechá odradit, zjistí že se to čte mnohem líp než mnohé provařené kusy..mimoto trilogie Tulák je fantastická a o třídu vejš než už tak výbornej zbytek…ostatně i kroniky o Drussovi už mají dneska legendární statut…

*Sapkowski je nepopsatelnej a už toho tady o něm zaznělo dost-těch 5 knih o Ciri je zlatej fond.

*špatnej není Tad Williams a jeho Trůn z dračích kostí a další knihy.ale bacha na to jsou to tlustý bichle a občas mě přišlo že tam supr čtivý pasáže s hlavním hrdinou střídaly sálodlouhý místa co mě vůbec nebavily…

*kapitola naprosto sama pro sebe je Steven Ericson a jeho Malazské knihy padlých..pro spostu lidí nejlepší fantasy vůbec, fantastický kritiky, ale je to celkem těžký číst. autor NIC nevysvětluje, mrskne vás do toho a celkem dlouhou dobu VUBEC nevíte která bije. nicméně systém magie, postavy atp z MKP dělaj věc která není pro každýho ale když vás to chytne, ste v pytli..

*mno a v poslední době se objevili 2 supr autoři…je to Peter V. Brett kterej napsal Tetovynýho a pokračování…ten druhej franta se jmenuje Patrick Rothfussa napsal Jméno větru a pokračovaní…

HONORABLE MENTIONS

Pratchettovky občas na náladu
Eragon naprůměr, pro mladší čtenáře
Lynn Flewellyn- Stesti ve stínech 3 knížky supr
Salvatóre a jeho série Drizzt+Krystal-supr trupr
Farnham a jeho Runovládci
Terry Goodman a jeho nekonečná série
Brooks a jeho Shannara

určitě jsem na milion věcí zapoměl tak sorry, tohle jen co jsem byl schopnej vytáhnout z rukávu

 
141
Bublina
19 leden 2016, 04:28

Nebudu jmenovat již výše uvedené, ale naprosto mě uchvátila série Čaroděj (1.Král bez Království atd.) od Tomáše Duška.
Knihy mě dostaly houževnatostí a vývojem hlavní postavy, inspirativní kniha pro život :) Skvělá čtivost a kreativně vytvořený svět.
Četli jste ji někdo? Co na ni říkáte?

 
142
Rakato
25 květen 2016, 22:03

Pokud v seznamu nejlepších fantasy nemáš sérii Arcimág od Rusa Alexandra Rudazova, jen paběrkuješ na mělčině. Vedle něho je i Tolkien trapný. (Pokud vím, nevyšla česky, a v polštině jen pár dílů.)

 

Přidej komentář

Pište prosím slušně, s diakritikou a k věci. Dodržujte pravidla a využijte možnosti formátování uvedená pod formulářem.

Email nebude zveřejněn

Pravidla a možnosti formátování

  • Nepoužívejte HTML značky, blog podporuje formátování texy. Nový odstavec získáte 2x odřádkováním, odkaz: "text odkazu":odkaz, **tučně**, *kurzíva*
  • Adresy začínající na http:// budou automaticky převedeny na odkazy
  • Jediné dvě povinné položky formuláře jsou Jméno a zpráva
  • Na předchozí komentáře odkazujte zápisem [2]

 

Sekce