Léto na volné noze

Léto v lesePrázdniny pomalu končí a tak je načase zase zveřejnit stručný report, co se mi na volné noze během léta událo. A že toho nebylo málo! Naštěstí září už je konečně tady, naše dvě děti konečně nastoupí do školy a školky a já budu mít zase trochu volnější režim a více času nejen na práci ale i na zábavu (kolo). Na rozdíl od dob mých studií se na září vysloveně těším!

Kolo

Rychlebské stezkyHned na začátku prázdnin jsem zakoupil nosiče na kola na střechu auta a s celou rodinou odjel na dva týdny k rodičům i s našimi koly. Párkrát jsme všichni společně vyjeli po okolí, ale podvečer byl můj – dvakrát jsem si udělal čas a sjel si alespoň tu bližší (klidnější) část rychlebských stezek.

Byly to bezkonkurečně ty nejlepší jízdy, které jsem na kole absolvoval, a to musím ještě podotknout, že jsem to sjížděl na manželčině horáku u kterého nefungovaly pořádně brzdyRychlebské stezky – zadní brzdové špalíky sjeté až na kov, přední k tomu neměly daleko. Naštěstí před druhou jízdou jsem je vyměnil a tak jsem to mohl konečně trochu více rozjet. Své kolo jsem nechal doma, vezli jsme jen klasického horáka a mého starého trekinga Author Reflex. Na obou jsem si připadal jako kdybych jel na dětském kole, je to prostě nezvyk po několika měsících na kole s 29″ pneumatikami. Už se těším, až tam příště zavítám se svým kolem, věřím, že to nebude dlouho trvat. Jen škoda, že takové „single tracky“ nejsou blíže u Prahy.

U kola ještě zůstanu – den před odjezdem jsem si vyjel na kole za Labe Houštecký cyklomaraton do lužních lesů (má oblíbená lokalita) a všiml jsem si, že se tam druhý den pojede Houštecký cyklomaraton. Tak jsem na chvíli zastavil, stáhnul jsem si jeho mapku a větší část jsem si projel – naštěstí už to měli všechno pěkně označené. Podíval jsem se tak do míst, kde jsem ještě nebyl (a to si myslím, že to tam mám docela dobře projeté). Tuto lokalitu můžu vřele doporučit – pokud se někdy budete chtít pořádně projet v lehkém rovinatém terénu, tak neváhejte – trasy jsou víceméně značené celoročně Třeboň (minulý týden jsem si s kamarádem projel tu zbylou část, byla sice trochu zarostlá, ale značky tam pořád ještě byly – červené šipky na žlutém čtverci). Více informací o Houšteckém cyklomaratonu včetně zmíněné mapky najdete na jeho stránkách cyklomaraton.cz.

Na dovolenou jsme letos zajeli se známými do Třeboně – baštili jsme ryby, povalovali se na pískovně a jezdili na kolech s dětmi a já pak večer sám vyrážel na delší cyklovýlety po hrázích zdejších rybníků. Až na to množství komárů to bylo moc fajn.

Na pískovně u TřeboněVečery už se začaly zkracovat a tak jsem si musel dokoupit cyklovybavení – světla a odrazky na kolo. Vše jsem za pár babek nakoupil na dx.com (viz dřívější recenze tohoto obchodu DealExtreme – gadgety z Honkongu za pár šupů a poštovné zdarma), přidal jsem i pár hezkých blikátek na ventilky a hned měl syn důvod, proč si vyjet se mnou na kole. Pokud budete objednávat, tak počítejte s dobou dodání 1-6 týdnů.

V létě jsem také začal jezdit do práce na kole, ale protože v práci letos nemáme vyřešenou sprchu, tak tam jezdím vlakem (s kolem), z nádraží pak 5 km kolmo do práce a teprve zpátky domů si to pořádně užiju a občas si i trochu zajedu (70 km), jen to musím v práci zabalit trochu dříve. A proto bych byl moc rád, kdyby mi někdo poradil přístupnou sprchu v okolí Veletržního paláce/Stromovky.

Výlet na ŘípChtěl jsem si o prázdninách zajet na kole nějakou delší trasu (100 a více kilometrů), ale vzhledem k tomu, že děti byly doma, tak jsem si na to nenašel čas. Moje představa byla, že ráno si v klidu vyrazím, ujedu tak 50km, zastavím se v pěkné hospůdce, tam si dám nějaký ten gurmánský zážitek, který spláchnu dvěma plzničkama a pak pomalu vyrazím zpátky, abych večer v poklidu dorazil domů. No vyšlo to až teď – s kolegou jsme naplánovali cestu na Říp, mělo to být lehce nad 100km, jen jsme startovali až odpoledne, jídlo i pivečko jsme vynechali a skoro celou cestu nám pršelo, ale přece to nevzdáme, když je to jednou naplánované. Nohy po cyklojízděNakonec z toho byla jedna z nejlepších vyjížděk tohoto roku, kterou brzy zopakuji (to by v tom byl čert, abych ten Říp nevyšlapal). Detaily z cesty najdete v samostatném reportu.

Fotobanky

Spousta lidí hlásí, že je na Shutterstocku propad v prodejích, bohužel vzhledem k mé půlroční nesystematičnosti v tvorbě pro fotobanky (pár měsíců jsem nenahrával a poslední měsíce to také dosti flákám) tuto skutečnost nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit. Vánoční přáníUvidíme, jak se prodeje teď pohnou – konec roku bývá vždy nejlepší. Proto už jsem také začal kreslit vánoční témata, což je moje oblíbené téma.

V červenci jsem napsal asi nejkomplexnější článek o fotobankách pro můj oblíbený portál Na volné nozeFotobanky a výdělek. Zároveň jsem si tam nechal zřídit vlastní profil – jen mi tam chybí nějaká doporučení, referecne, takže pokud chcete, tak mi tam můžete nějaká připsat.

Dneska mi jedna menší fotobanka nabídla jednorázových 10 000$ za práva na prodej mých ilustrací (asi 4500 kousků) na jejich webu. Nepřišel bych o žádná práva, dál bych tyto ilustrace mohl prodávat tam co doposud, nebo kdekoliv jinde. Je to docela zajímavý model, ale moc se mi do toho nechce, nerad bych ztratil vládu na svými výtvory. Každopádně mi to docela zalichotilo, třeba až budu mít nějakou finanční krizi tak toho využiji. Tato fotobanka takto skupuje práva již nějakou dobu, viz toto vlákno na fóru, kde také diskutujeme o nabídce, kterou jsem dostal: Odkup portfolia.

Trička

Několik dní po zveřejnění mého článku o fotobankách na portále Na volné noze tam Robert v aktualitách zmínil mé tričko pro freelancery:

Tričko pro freelancery

Prodeje tímtrochu stouply, ale jinak je to opravdu bída. Tedy není se čemu divit, skoro dva měsíce jsem na iluTrika nesáhl, nedělal jsem žádnou propagaci, nedal nikam odkaz a nepřidal žádné nové tričko. Holt mě prostě mnohem více baví ty trička navrhovat než propagovat – pokud by se někdo našel, kdo by mi s tím pomohl, tak bych byl docela rád.

V souvislosti s tričkama jsem zkusil spustit i zahraniční verzi eshop illuTrika na systému Zazzle, ale bez propagace je to ještě větší bída. Zatím jen dva prodeje, návštěvnost je skoro nulová, budu s tím muset trochu pohnout.

Grafika a focení

Svatební oznámení v retro styluKdyž jsem vybíral obrázky do portfolia ke svému portfoliu, dosti přemýšlel, co od něj vlastně chci, co mě nejvíce baví tvořit/kreslit a dospěl jsem k závěru, že se mi momentálně nejvíce líbí retro styl, moderní placatý flat styl, tvorba infografik, navrhování navštívenek, vánočních přání a svatebních oznámení. Pokud byste měli nějakou zakázku na toto téma, neváhejte mě kontaktovat (zejména v případě kombinovaných témat – infografika v moderním flat designu, svatební oznámení v retro stylu atd).

Také jsem se trochu vyřádil také na tvorbě svatebního oznámení pro švagra a pak jakožto fotograf na jejich svatbě. Focení bylo snadné, ale to následné probrání, výběr a upravování fotek dalo zabrat mnohem více, trvalo mi to skoro stejně dlouho, jako celá svatba.

Už dlouho se chystáme na rekonstrukci domu – konečně máme hotový projekt, stavební povolení a zjišťujeme, že stavební firmy žádnou krizi nezažívají, jak jinak si vysvětlit, že když nějakou oslovíme, tak se nenamáhá nám odpovědět, případně učinit nabídku? Máte osobní pozitivní zkušenosti z poslední doby s nějakou stavební firmou, která by měla zájem o realizaci rekonstrukce rodinného domku v Praze (rozpočet cca 2 mil. a více).

Petr Václavek

Zobrazit příspěvky od Petr Václavek
Grafik na volné noze, kterého živí kreslení pro zahraniční microstock fotobanky, příležitostný fotograf, tvůrce dubánků, velký lenoch, čajopijec, a vášnivý čtenář.